Saturday, August 6, 2011

alhamdulillah,

asalamualaikum,

alhamdulillah, syukur sgt2, masih ada ruang dan waktu utk mnaip di blog ni,,

alhamdulillah sgt3, dapat lagi kita peluang btemu ramadhan tahun ini,, ya allah, bsyukurnye, dpt bnafas dlm bulan barakah ni smbil mnmbh iman and amal

bsyukur kita masih ada ahli keluarga yg prihatin psl diri kita, sykurnya,

hamdalah, masih ada rakan2 yang sudi mnyokong kita,

sgt bterima kasih kpd allah, krne DIA x henti2 melimpahkan rezeki kat kita,, cube bayangkan setiap nafas kena bayar,

banyak sgt benda yg kita ada ni,, tp kita x sedar besarnye nikmat semua benda yg ada di skeliling kita, bukalah mata hati, lihat semua nikmat n kurniaan , pemberian n rezki Allah swt.

kita ada BANYAK SANGAT SANGAT SANGAT SANGAT, sebab utk bsyukur.



tapi,,,,,,,,

dah memang sikap manusia suka utk memandang yg negative shj,
cuba kita bukakn minda kita utk menjadi lebih terbuka, dan terima hakikat bahawa,walau byk mana pun musibah yg menimpa kita, rezeki yg kita ada tu jauh lebih byk.

jgn runsingkan fikiran dgn bnde2 negatif yg hanya akan jatuhkan semangat kita.
sepatutnye, kita teruskan perjuangan kita, dgn tekad yg baru, niat baru kerana Allah swt, Maha pemurah yg beri terlalu byk rezki kat kita.

rezeki Allah tu luas, BAK kata kwn2 lemon dulu.
kalau ada rezeki, maka alhamdulillah, kalau xde, tak pe lah, bsyukur dgn ap yg ada lah,dan BERSABAR



ni lirikk chorus lagu alhamdulillah , too phat and yaasin

Ult li albi bissaraha (I'm opening up my heart with honesty)
Hayya nab'idil karaha (Let̢۪s avoid the hated and hatred)
Syakkireena a' kulli ni'ma (Let's remain thankful with what we have)
Ba' ideena anil fattana (Let's avoid all lies and sins)

k itu je stakat ni,
smbil2 mnyedarkan diri, berkongsi dgn org lain, dgn hrpn dpt lah manfaat.
wsslm
sharing is caring :)

No comments:

~free application..menarikkan?..free application~