Monday, October 10, 2011

Pisahkanlah kami jika itu membawa kepada redaMU



ASSALAMUALIKUM alhadi readers,

perpisahan adalah lumrah kehidupan. walau kita ni masih muda remaja lagi pun, byk dah perpisahan yang kita dah alami,, semua yg allah tetapkan tu ade kebaikannye walau kita terpaksa berpisah sekali pun. setakat 18 tahun hidup lemon ni pun, pelbagai perpisahan lemon lalui, perpisahan dengan abang2 yang pergi sambung belajar, tp sementara je tu *kecoh pulakk* perpisahan dengan kawan2 yg entah bila nak jumpe semula, perpisahan dengan rakan2 sekerja waktu nak sambung belajar, ada kawan2 kita yg siap berpisah dengan ahli keluarga dengan jarak beribu2 kilometer demi menuntut ilmu, to simplify all this = perpisahan tu normal lah.

Allah tetapkan perpisahan untuk kite ni, bukan saje2 dan xde tujuan tau, semua yg Allah tetapkan ada hikmah yang terselit2, CONFIRM!
Macam ayat kat atas tu kate

PISAHKANLAH KAMI BIARPUN KAMI TERLUKA , JIKA PERKARA BURUK LEBIH BANYAK DARI PERKARA BAIK


mane lah kita nak tau kan, kalau lah kan kita tak berpisah, hidup kita hancur,, siapa tau kan, so, ketetapan Allah tu kita kena redho. lemon akui lah agak susah lemon nak trima kenyataan habis sekolah waktu baru masuk asasi tu, tapi sekarang, lemon redho, sampai bila nak sekolah menengah je kan, x maju langsung, hahaha





see, see , see, see, see!!! tengok nii haaaaa,  dia kate ape tuu

ALLAH MEMUTUSKAN KASIH ANTARA MANUSIA UNTUK MENYAMBUNGKAN KASIH-NYA DENGAN KITA

haaa, mane la tau dengan perpisahan yang kita alami, kita menjadi lebih dekat dengan Allah swt kn, siapalah kita yg nak tentukan takdir kan, Allah yang tetapkn semua benda,,, yang pentingnyaa kita kena yakin dengan ketentuanNYA,,, oke???????
so tataplah gmbar2 yg cute ni lama2 ye,, lemon cekau dari blog

dirikudrcinta.blogspot.com

thanks doc!

No comments: