Tuesday, April 19, 2011

tadika ke universiti ~

hmm banana dah besar rupe'y..sedar xsedar tahun ni umur banana dah msuk 18
haaaa..banana dah jd smkin tua !
ehh bkn tua tp matang..hehe

umah banna(nickname bru) dkt ngn tadika tw..selang sebuah umah je
jd'y tiap2 hari banna dgr suara bdk2 jerit "selamat pg cikgu"
kdg2 tu pnye laa kuat sampai boleh kjutkn banna dr tdo..perghh kuat x??
sronok kdg2 tgk gelagat bdk2 ni tw....diorg blaja kejap je
masuk kol 8 lbey pastu kol 11 da balik..best btol

hhaha oke la tu bdk2...banna teringt balik tym banna kecik2 msuk tadika
banna masuk taski abim..bju'y kaler hijau
banna msuk awal tw..umur 4thun dah msuk
mak banna kte faktor utme banna beria nak msuk skolah awal sbb banna jeles tgk abg ngn akk banna dah msuk skolah...hahha kre bgus laa en banna suke blaja

tp bese'y bdk2 akn takut pastu nangis mse first day skolah en??
tp banna x..langsung banna xnangis siap excited ag mak banna kte
well u know me ~ it's banna !

klu korg2 ni kompem laa nangis2 nak balik..haha
ke korg dah xingt?? tp ad stu perkara yg banna xbrape suke tym tu

taski banna sebelah je ngn skolah rndh pastu mak banna pulak mengajar kat skolah menengah sblh skolah rendah tu...
jd tiap2 hari abg banna akn ambik banna kat taski pastu bwk g skolah mak banna..
part yg xbest'y banna kne tggu diorg abes skolah..banna abes kol 11
diorg abes kol 12..banna terpkse laa tggu sejam
tw x tym tu banna buat ap??? hehhe

bese'y banna dok sorg2 sbb kwn2 banna sume blk awl
banna ni an bdk baek jd bese'y banna akn tolong ustzh tutup tgkap,kemas meja
dan mcm2 keje baik laa even banna kecik ag tym tu
hehhe..lepas tu ustzh blnje banna mkn aiskrim, mkn nasi lemak lebihan rehat...
mmg best ! hahha

dah tu bese'y banna akn stay umah ustzh tu tgk tv
umah ustzh tu dlm kwsn taski tu jugak
seronok laa banna dpt tgk tv..besar pulak tu tv'y
tym tu umah banna xde tv lg...jd mcm batak ckit laa
lme2 banna jd ske blk lmbt..
lg lmbt abg banna ambik lg bgus !

haaa..klu korg nak tw umah banna bru ad tv mse umur banna darjah 2
lmbt kn...tu pon tv kecik je
mgkin tu laa slh stu cre mak ayah banna nak ajar ktorg adik bradik xske hiburan
hehehe..tp skrg suke je ! siap ad astro lg

banna tergelak balik ingt kisah2 tu..
dan skrg ni banna akn mghadapi mse depan
banna akan ke universiti ~
wahh...gojes'y !

cehh pdhal blom dpt ap2 tawaran pon..
moga2 banna dapat..hehe
kita doalah sme2 semoga kita sume berjaya dlm hidup !

haa lg stu..banna nak bg semangat kat sorang kawan banna ni ~
banna tw dye slalu rse kurang yakin dgn diri dye
tapi dye sbnr'y xtw yg org slalu nmpk diri dye sbg seorng yg bersemangat dan berkeyakinan
jd , nasihat banna -

semangat dan keyakinan adalah kawan baik
jadi bila kita bersemangat terhadap sesuatu mesti ada keyakinan di situ
cuma kadangkala kita sembunyikan sebab muncul perasaan RAGU-RAGU

moga korg dpt phm ~


sharing is caring :)

3 comments:

oren_bulat~ said...

yerr..banna?

kiwi_baEk...! said...

hahahahaha..ape2 la kawan k tu banna... aneh agaknyerr..ni sejak bile ko dapat ilham nak bg nasihat ni...hahaha... paperpon..im so menghargailah ur advise...ur r a good frens...thanks..~~~ mood : terharu ~

bANanA (",) said...

oren; ko jgn nak perlekehkn nme ak..cute tuhh
kiwie; ak bru dpt ilham..hahha

~free application..menarikkan?..free application~