Sunday, January 30, 2011

kisah KAWAN~

Su,dh lme aku melupakan kau.Tak mcm dulu.Cthnye td,aku btul2 lupa,Su.Pagi tu,aku bangun lmbat.Dekat2 pukul 8.Kelam kabut aku brsiap utk ke kelas.Mne tidaknye,mlm td aku tak tido semalaman. Assignment bertimbun.Dgn test la,homework la.Tu blum lg dgn presentation.Lecturer2 ni pn satu,mcm dh pakat ramai2 je nk bg assignment bnyk2.Diorg ingt aku ni ape?Robot?Menyesal aku tak siapkan awl2 assignment tu.Kalau tak,takder la jd mcm ni.Minta maaf Su.Aku bukannya tak nak jmpe kau,tp kau fhm2 sje la keadaan aku.Bukan kau sorang je yg aku tak jmpe,Su. Zu,pun dh lme aku tak jenguk.Kesian Zu.Sorry bebanyak la Zu.Aku sekarang lmbat blk kelas.Pukul 2 lbh.Lps kelas aku lepak2 skejap.Tu pn kalau takder kelas ptg.Kalau ade kelas ptg,nsb la.Balik je,prut lapar terus pergi mkn kt dining.Lps pekena,aku tak lengah,trus tdo.Kdg2 skejap,tp slalunye lama.Aku tahu Zu.Dulu aku rajin jmpe kau 'time-time' mcm ni,tp skang aku pn tak tahu knapa aku tak dpt jmpe kau.Aku takder msa,Zu. As,kau sorang lg kwn rapat aku dulu.Nmpak mcm aku dh mengabaikan kau aje skang ni.Aku sibuk,As.Ptg2 aku pergi LRC,stdy.Tak pn,ade discussion time tu.Kau kn tahu aku bnyk assignment.kejap2 ade perjumpaan.Perjumpaan tu bukanla tak tau nak sekejap,msti lajak sejam dua pnye.Tu blum kre borak2 kosong lg. Mag pn aku dh ingt2 lpe.Agknye sbb kau ni ganjil kot.Yg lain tak ganjil mcm kau.Mcm mne nk jumpe kau Mag.Ptg2 aku ade training sport.Tak kan nk sruh duduk sesorang kt dlm bilik.Balik pulak tu dh lewat.Balik dr main,mana bleh mndi mse brpeluh,panau nnt.Agk2 pnt dh hlg,bru aku mndi. Lps mndi,member2 aku ajk kuar mkn.Aku tau aku ade temujanji dgn Is mlm ni,pukul 8.30.Tp,member2 aku dh tnggu.kdg2 meeting kelab.Tu blum kre IRP lg.Kalau aku tak pegi,nnt diorg kte aku smbong la,mcm2.Tu yg aku tak nak dgr tu.Dh tu,ktorg lps meeting,sembang la pulak.Lps satu topic,satu topic lain yg kuar.Blk singgah dobi pulak.Lps tu,lyn game pulak.Then,wat hmework,study.Pastu mata mengantuk,trus padam.Is,sorry.Akhirnye,semua aku tinggalkan. ~Nama sbnr kwn2-Su,Zu,As,Mag dan Is msg2 adlh Subuh,Zuhur,Asar,Maghrib dan Isyak. ~Jagalah mereka dgn sepenuh jiwa dan raga.Mereka semua adlh 'kawan' kte yg akan 'backing' kita kt akhirat nnt... ~Jdkan pengajaran dan iktibar kepada kte semua.Wallahua'lam....
sharing is caring :)

No comments:

~free application..menarikkan?..free application~