Saturday, November 6, 2010

ucapan kiwi

hemm..bismilahirahmanirahim..
since oren xder kat sini, mesti cam boring kan, sebab dy je suke buat mende2 tangkap leleh camni..
(same cam lemon gak)
p/s: lemon, thanks for those magnificient words..yup, every grey has its silver lining..(tol ke sebut ni)

kawan2,
dalam meniti arus kemodenan, zaman globalisasi ini, kita berdepan dengan realiti baru dunia yang pantas berubah dan berkembang mengikut masa. Pelbagai cabaran yang bakal datang menghambat, temasuklah ledakan masalah sosial yang tiba bagaikan bom yang telah menghancurkan hiroshima dan nagasaki pada satu masa dahulu, menyebabkan korban dalam angka yang cukup besar. Keadaan ini boleh diibaratkan seperti apa yang sedang kita lihat sekarang, kebejatan sosial yang melampau akibat tularan hedonisma yang diumpamakan seperti virus epedimik, pantas dan ligat, dan MENGHANCURKAN. Oleh itu, janganlah kita tewas dan menjadi masyarakat yang naif dengan mata kebendaan yang melalaikan. Ingatlah, dan bersyukurlah, kerana hingga hari ini, saat ini, kita masih mampu menghirup udara kemerdekaan dan keharmonian. Namun, tegarkah kita apabila didapati bahawa semua pencerapan hedonistik yang melampau ini merupakan petanda kehancuran generasi? Mahukah kalian melihan Malaysia yang selma ini dibina dengan titik peluh, darah dan linangan air mata pejuang lalu, runtuh begitu sahaja, berkecai tatkala ia sampai ke tangan kita? Mahukah?!!!!!!!

[sje test buat esei kat sini..hOhO^^]

ucapan sebenar ialah: kehadapan lemon n epel n banana n oren, ak x tersengaje teringat pasal 'bende' tu.. Sebabnye yang pasal ak xjadi gi rumah lemon tu, ak sdey sangat, seb baik ko bg amanat^^
[ape ak ngarut ni, esyy,,da la assalamualaikum..!]

SPM nak dekat, buktikan anda boleh! Jangan lemah dengan kata2 "saya tk boleh", "saya tak mampu", kerana orang yang tewas ialah orang yang gagal untuk MENCUBA. Buatlah, dan ciptalah keajaiban, demi diri anda sendiri -first and the foremost ; serta ibu bapa anda, kawan, guru, dan sekolah!

No comments: