Saturday, June 30, 2012

Sebaik-Baik Ummah

Assalamualaikum, Aiwah, sahabat2, kaifa haluk? Hal ntum bikhair? Arju ntum sihah daiman wa fi kulli saah!
Alhamdulillah, Bersyukur kan kita hari ini? Knpe? kerana hari ini, Allah masih memberi kita tenaga lagi utk hidup di atas muka bumi yg fana ini... dapat hidup dalam suasana yg tenang, damai dan tenteram di negara kita, Alhamdulillah!


Sesungguhnya Allah telah berfirman "Jika kamu BERSYUKUR, nescaya Aku(Allah) akan menambahkan lagi NIKMAT kepada-mu, dan jika kamu KUFUR, ketahuilah azabku amat PEDIH"
[Surah Ibrahim, Ayat 7]

------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Ok, baik, hari ne, first time En. Anak Panda mmbuat perkongsian di dlm blog al-hadi19th ne, jadi, kalau2 ade silap dan salah harap2 di maafi, dan harap juga memperbetulkannya ya!

Sbnarnya En. Anak Panda hari ne, nak kongsi tentang tajuk 'SEBAIK2 UMMAH'....Ok, kalau sebut pasal majoriti permasalahan UMMAH zaman sekarang ne, apa perkara pertama yg muncul dlm fikir ntum???
tak tutup Aurat? Lalai? Leka? Couple? tak solat? (dan macam2 lagi permasalahan yg akan timbulkan)

Jdi, sebagai pemuda-pemudi Islam yg sedar inilah perlu menyedarkan mereka, membngunkan mereka, membimbing mereka mengajak ke arah kebaikan dan mencegahnya daripada keburukan, kerana...

Allah juga telah berfirman, di dalam Al-Quran "Kamu dijadikan SEBAIK-BAIK UMMAH, yang dikeluarkan kepada manusia, maka mengajaklah kepada kebaikan(Makruf), dan mencegahlah daripada kemungkaran(Keburukan), dan berimanlah kpd Allah.."
[Surah Ali Imran, ayat 110]

Ana cukup terkesan dgn kata-kata As-Syahid Imam Hassan al-Banna,
"Sesungguhnya aku amat merindui seorang pemuda/pemudi yang tidak tidur lenanya, kerana memikirkan masalah UMMAH"

Jdi, Pemuda, bagaimana? dah bersemangat menegak ISLAM di atas muka bumi ini? dah berani nak berjuang di atas muka bumi ini?

#sahaja ana selitkan  link video Taujihat buat Sang Pemuda pada pagi2 ini, utk meningkatkan lagi semangat sang Pemuda menegakkan ISLAM di atas muka bumi ini...Allahuakbar!
http://www.youtube.com/watch?v=tbfUqbHLKm4


2 comments:

Husna As Saedah :) said...

tidur x lena sebab asignment tak siap.

tidur x lena sebab sibuk memikir pandangan2 orang.

btw, TEGAKKAN ISLAM dalam jiwa kamu, nescaya akan TEGAKLAH ISLAM dalam negara kamu. woooo semangat!

Fath~ said...

semangat2!