Monday, January 9, 2012

Alhamdulillah kan ?

assalamualaikum

ok lama rasenye x mengepost di sini, maka harini rasa nak post something yang simple sahaja
peringatan untuk lemon, dan u all semua lah.


untung kan kita semua, sebab kita semua muslim, semua ada pegangan yg benar, dan melalui islam jugak,  kita semua ada Allah bersama kita, SENTIASA no matter the situation. kan ? kan ? kan ?

tengok ni ha, dalam Quran pun ada kata, Allah tu mesti punya layan kita walau apa pun masalah kita hadapi, walau apa kegembiraan kita dapat, Allah ada, syaratnye satu  je, kita kena berdoa, kena berdoa je kat Allah. mudah kan ? simple je.


  tengok ni pulak, haa. bukan Allah tak tau gundah gulana gelap gelita gumbira gila hati kita, semua Allah tahu, cume kita je, kita je yg kena sedar, kita ada Allah nak tolong kita. so meminta lah pada Allah

banyak benda yg kita selalu mintak kat Allah kan, tp jgn bersedih kalau tak dapat, kita kena bukak mata seluas luas yg mampu, sampai lah celik secelik-celiknye, dan nmpk hakikat yg sebenarnya, kita ada macam2.
banyak sangat nikmat yg sedia ada Allah bagi.


Antara nikmat terbesar iman dan islam lahh ~ shbt pun nikmat yg besar tu, so bersyukur jugak ada kawan2 yg soleh lagi solehah.



so, bersyukurlah dengan apa yang ada, jgn lupa tu!



kalau kita ditimpa dugaan, kita kena lah sabar, kena kuat semangat, dan kena ingat jugak, dugaan ni akan menguatkan diri kita jugak. cube berfikir sejenak, sambil menatap ayat di bawah ~~
kan ? kan ? kan ?

lagi pun, dunia ni kan hanya satu perjalanan bagi kita untuk sampai ke akhirat yg kekal tu kan, jadi kta kena manfaatkan perjalan kita sebaiknya, supaya, kita sampai kita sampai ke destinasi yg kita nak, semestinya jannah kan ?


tengok tu gmbar tu, akhirat tu jauh lagi umpph dari dunia ni kan ? kan ? kan ?
*sori menggunakan umpph, xtau pkatan yg sesuai lah*

so alhamdulillah kita ni islam kan ?


itu sahaja, thank you (=

p/s sebenarnye lemon nk sgt share sume gamba ni, maka lemon cube jgk mengolah ayat seboleh-bolehnye agar dpt masukkan sume gambar2 ni, cantik kan ? hehe

2 comments:

CheerZ_CherrY said...

"setiap mukmin adalah muslim tapi,tidak semua muslim itu mukmin"..dan "tidak setiap org islam yang ada iman itu,ada ihsan disampingnya"..jadi,marilah kita sama2 menjadi muslim yg mencuba untuk menjadi mukmin yg berjaya didunia dan diakhirat..=)

Fath~ said...

jannah.....~ trimas atas igatan..
(tibe2teringatkatjannah) hahhahha..xde kaitan