Friday, July 16, 2010

permohonan matrikulasi

hype kawan2 sumer..!!
break datang lagi..camne pagi tadi..???wakaka..
ade tak cikgu2x bebel pasal korang??? Especially bagi yang gemar menjadikan tidur dalam kelas sebagai hobi ler..H.O.B.I..
celik tak celik, celik lagi, kelip2 mate sikit plus tido and bangun balik, xsangke ek kite dah nak amek spm...LAGI 4 BULAN beb!...trial lagi 2 bulan..
[petande yang ak dah gile stapak ke arah adult's world]

ingat senang2 and suke2 je ke bile dah jadi adult?..huh... time ni korang akan terima cabaran yang realistik dan sebenarnya.. face with nowadays' society bukan sesuatu yang mudah. kite akan dengan senangnye hanyut cam daun kat dalam air sungai congkak tu ha kalau xde preparation yang mencukupi... Time tu gak ar jiwa kita akan terbahagi kepada 2 ; samade nak teruskan kehidupan yang skema, means jadi baik selamanya tanpa ikut mende2 trend baru dunia ni, or nak join cam kengkawan yang len, bersuka hingga ke larut malam...berubah menjadi orang yang baru.. berada dalam lingkungan norma koloni remaja tipikal, mungkin. yang mengamalkan liberalisme dalam perhubungan. atau yang xkisah sangat dah pasal bende2 agama ni..korang paham an? and bende ni betul kan?


antara cahaya atau kegelapan


Bape eksperimen yang korang boleh lihat daripada senior2 dulu... conclusion yang jelas,kan? Hipotesis yang memang terbukti habis.. memang lazimnya people akan berubah tatkala kaki diorang menapak selangkah kedalam gerbang uni or matriks.. Sama ade ke arah kebaikan ataupun sebaliknye.. teruk kan dengar kisah2 diorang.. xkisah la diorang asal'ny daripada sekolah ape pun. sebabnye nanti semua sama je... Yang penting hati. Sebab hati control semua..kalau dy kate nak, nak la.. kalau kate xnak, xnak la.... but, for addition, kite ni spesel sikit. sebab kite sekolah agama.. Asas,latihan tu semua kita dah terima sejak kite dalam secndry school lagi... Nak xnak, kite sebenarnya dah pikul tggungjawab seorang daie kat bahu kita..tanggungjwab ntuk sedarkan masyarakat dan kwan2 len yang da hanyut kat sana. Tu la harapan guru2 kita..masyarakat2 kita.. Paling koman pun kene la jaga diri sendiri daripada anasir2 budaya kuning yang dibawa oleh musyrikin laknatullah tu..

Sebenarnya, untuk ak, rase'ny kite kene seimbang..means, korang kene ar gak open pasal dunia luar, dalam mase yang sama , teguhkan jati diri untuk control way kite.. jangan sampai masuk dalam zon kritikal.Tak kan la korang nak jadi kuno sangat cam katak bawah tempurung kalau xtau apa2...YANG PENTING!!!, Islam tu jaga betul2....jangan sampai cahaya iman tu lari dari kite.. pegang dy baik2...grap kuat2... and ak mintak tolong kat korang, sentiase la in touch ngan ak..nasihat2 ape yang perlu.. andai kate ak tersilap jalan, sedarkanla...betulkan...ni la kemanisan berkawan kan?...
[uish..lame pulak ak membebel ni..]

and, bagi sesape yang dah beli ID untuk apply matrikulasi, korang leh full sume maklumat dalam ni and submit.. [klu bole jom ar serang matrik yang same...~]
all the best!! pursue ur dream with ur work hard and tawakkal. may Allah bless, insya-Allah.

~kLik lAMaN iNi~


p/s:dengar kata nama2 plkn dah keluar..korang check la cepat2
kat khidmatnegara.gov.my

No comments: